چرا باید در کمپینهای بازاریابی خود از موشن گرافیک استفاده کنید؟
هر ساله روند جدیدی وجود دارد که غولهای صنعت و تجارت و دیجیتال مارکتینگ و تبلیغاتی از آن به عنوان آینده بازاریابی اعلام می کنند. در سال ۲۰۱۴ موشن گرافیک قهرمان شد، ولی بر خلاف اکثر روندهای زودگذر، گرافیکهای حرکتی هنوز هم خیلی رواج دارند.
واقعا چرا ؟
در درجه اول به دلیل حرکت گرافیکی، پاسخ دوره بازاریابی ویدیویی به اینفوگرافیک است؛یک روش در دسترس و سرگرم کننده برای انتشار اطلاعات پیچیده. اینفوگرافیک به شما امکان میدهد تا اطلاعات مصرف کننده را به گونهای جذاب نمایش دهید که متن، خودبه تنهایی از عهده آن برنمیآید. گفته میشود که محتوا ، پادشاه است. اما اکنون در عصری که ویدئو، تاج پادشاهی محتوا را کنار زده است، موشن گرافیک ابزاری قدرتمند در حوزه تولید محتوای ویدئویی است.در سراسر رسانهها و شبکههای اجتماعی که برای تبلیغات و بازاریابی محصول یا خدماتشان به معرفی خلاقانه و جذاب نیاز داشته باشند، از موشن گرافی استفاده میشود.
ظهور بازاریابی ویدیویی
تا سال ۲۰۲۰، سیسکو پیش بینی کرده است که ۸۰٪کل ترافیک اینترنت، ویدیو خواهد بود. بنابراین بازار بالقوه برای تولید محتوای ویدیویی، با در نظر گرفتن میزان تأثیرگذاری رسانه بسیار زیاد است. کاربران وب به طور متوسط ۱۹ ساعت در ماه به تماشای فیلم مینشینند، ۶۰٪ازخریداران هنگام تصمیم گیری برای خرید فیلمهای تبلیغاتی تماشا میکنند، در حالی که ۱۷۴٪خریداران بعد از تماشای یک ویدیو واقعاً خرید میکنند.با استفاده از گالوانیزه سازی صنعت بازاریابی محتوا در طی دو سال گذشته، هر مشاغلی با حرکت دادن تصاویر و متن، میتواند جای پای خود را در بازار محکم کند.
دلایل استفاده از موشن گرافی در بازاریابی و مارکتینگ
در این بخش ۵ دلیل مهم برای استفاده از موشن گرافیک در بازاریابی را مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
۱) کمک می کند تا یک هویت یکپارچه مارک ایجاد کنید.
آگاهی و ارتباط از عضلات قدرتمند یک فروش موفق است. اگر مشتری از مارکی نشنیده است، چگونه میتواند از آن خرید کند؟
موشن گرافی به شما کمک میکند اولا یک هویت منحصر به فرد و منسجم برای برند خود ایجاد کنید. دوما آنرا از طریق کپی، موسیقی، شکل، رنگ، طراحی و حرکت دوباره توسعه داده و تکرار کنید.
۲) کسل کنندگی را به هیجان تبدیل میکند.
مطالعات نشان داده است که اگر مخاطبی از تبلیغات ویدیویی لذت ببرد، ۱۳۹٪ارتباطتجاری افزایش مییابد و ۹۷٪قصدخریدپیدا میکند.موشن گرافی به شرکتها و مشاغل اجازه میدهد تا محتوای استاتیک را بگیرند و آن را به چیزی جذاب و تعاملی تبدیل کنند که با توجه به محدوده وسیع کالا و تبلیغات و حوصله و صبر کم مصرف کنندگان، این امر به ویژه مهم است.
۳) نرخ احتباس و درگیریمشتریان را بیشتر میکند.
۶۵٪بینندگان، بیش از ¾یک فیلمرا تماشا میکنند. آمارها نشان میدهد که مخاطبان ۱۰ برابر بیشتر از متن با محتوای ویدئویی به اشتراک گذاشته شده، درگیر میشوند و این امر به یک وسیله ایده آل برای افزایش آگاهی و تعامل تبدیل شده است. موشن گرافی هم از این قاعده مستثنی نیست.
۴) قابل اشتراک است.
امروزه، مصرف محتوا در درجه اول به تلفن همراه تغییریافته است. در حقیقت، بیش از ۵۰٪ازمصرفکنندگانفیلمها را بر روی تلفنهای هوشمند یا تبلتهای خود مشاهده میکنند. این روند، همراه با این واقعیت که موشن گرافی را میتوان توسط هر وسیلهایپخش کرد (برخلاف فیلمهای فلش که با آیفون و آی پد ناسازگار است)، به این معنی است که یک رسانه ایده آل برای به حداکثر رساندن بازدید از مطالب سازگار با کاربر است. با ۱۰۰ میلیون ساعت فیلم در روز در فیس بوک و ۱۰ میلیارد بازدید ویدیویی روزانه در اسنپ چت، شبکههای اجتماعی فرصتهای زیادی برای مشاهده و اشتراک محتوایقارچی ارائه میدهند.
۵) ابزاری مفید برای بازگشت سرمایه است.
یکی از مهمترین چیزهایی که محتوا ارائه میدهد، ارزشی است که از طریق رابطهبا مصرف کننده ایجاد میکند. موشن گرافی باید سرگرم کننده و در عین حال قابل استفاده برای اکثریت باشد. مهمتر از همه، معتبر باشد. برایاعتمادسازی مصرف کنندگان، مشاغل و شرکتها باید محتوای واقعی را ایجاد کنند که واقعیتها را ارائه میکند نه فرض و دادههای مربوط به عقاید شخصی را. در موشن گرافی میتوان از دادههای آماری و ریاضی برای درستی و صحت یک گفته استفاده کرد. موشن گرافی، همچنین به شرکتها امکان میدهد دادههای پیچیدهخود را متراکم کرده و آن را در روایتها و بینشهایی با تصویر بزرگتر قرار دهند که مصرف کنندگان بتوانند در رابطه با زندگی خود بهتر با آنها ارتباط برقرار کرده و درک کنند.
جمع بندی
موشن گرافیک فقط یک تمرین ساخت برند نیست. بار و بارها ثابت شده است که میتوانید با طرح و خلق سناریوهای کوتاه ویدیویی، خود را به مصرف کنندگان بشناسانید و با جاسازی موشن گرافی در وب سایت خود، نتایج صفحه اول گوگل را تا ۵۳ برابر افزایشدهید. بنابراین خط آخر این است که: موشن گرافی یک سرمایه گذاری اندک برای مشاهده بازده بزرگ است.